Anasayfa / Alt Manşet / Bursa holding medyasında kirli oyunlar başladı

Bursa holding medyasında kirli oyunlar başladı

Bursa’da yayın yapan iki holding medyası aynı gün birinci sayfadan iki ayrı Bursaray haberi yayınladı. Recep Altepe döneminde belediyenin önemli kaynak aktardığı bu iki kuruluş, iki yazarının kaleminden yayınladığı haberlerle sanki yaşanan aksaklıklar Altepe dönemine ait değilmiş algısı oluşturmaya çalışıyor. Haberlerle iki haftadır yönetimde olan Alinur Aktaş’a adeta aba altından sopa gösteriliyor.

 

Olay Gazetesi’nden İhsan Aydın, Bursa Hâkimiyet Gazetesi’nden Okan Tuna, dün kaleme aldıkları yazılarla Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ı hedef aldı. Olay Gazetesi’nden İhsan Aydın, Bursaray ile ilgili tahkimde iki dava kaybeden Recep Altepe ve yönetimini GÜRİŞ’le masaya oturup anlaştıkları için kutsayıp, yine bu davalara neden olan başkanları koruyan haberinin girişinde ise 10 günlük Başkan Alinur Aktaş’ı tüm bu olumsuzluklardan sorumlu tutmaya çalışıyor. Belediyenin her ay 800 bin avro ödeme yapacağına dikkati çeken Aydın, bunun da birçok projenin aksamasına neden olacağını vurguladı. Ancak bu durumun sorumlusu olanları değil adeta Aktaş’ı hedef gösterdi. Bursa Hakimiyet’ten Okan Tuna ise büyük bir algı operasyonuna girişerek, Altepe’nin sadece nutuklarında yer verdiği Yıldırım metrosunun sanki Altepe gittiği için rafa kaldırıldığını ima ederken, ortada elle tutulur hiçbir girişim ve çabanın olmadığını ise okurdan kaçırıyor. Ne projesi ne de zemin etütleri yapılmamış kağıt üstündeki projeyi ballandıra ballandıra anlatan Tuna, yazısının tamamında işin yapılamamasını Alinur Aktaş’a yıkma çabası gösteriyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın isteği doğrultusunda, bir süre pasif direnişte bulunduktan sonra istifa edip gitmek zorunda kalan Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Recep Altepe’nin ayrılışından sonra paniğe kapılan Bursa holding medyası, her gün başka bir manevra ile yeni yönetimi kontrol altına almak için çaba harcıyor. İşte o kirli oyunlardan biri dün yayınlanan iki gazetede tüm çıplaklığıyla ortaya çıktı.

ALTEPE SORUMLU DEĞİL ALGISI

Olay Gazetesi’nin İhsan Aydın imzasıyla birinci sayfadan verdiği haberde, GÜRİŞ’in uluslararası tahkimde kazandığı dava nedeniyle Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin 9,5 milyon avro bedeli bu kuruluşa ödeyeceğini yazdı. Aydın’ın kaleme aldığı yazıda geriye dönük bir özet yapılırken, Altepe döneminde iki tahkim davasının da Büyükşehir tarafından kazanıldığı vurgulanıyor. Haberin ilk bölümünde başkanların ismi verilse de, iş kaybedilen davalara gelince isimler ortadan kalkıyor ve belediyenin 2 davayı kaybettiği bildiriliyor. Yazının son bölümünde ise büyük bir algı operasyonuna imza atılıyor. Recep Altepe büyük bir başarıya imza atmış gibi gösterilirken, sanki Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, bu sorunun müsebbibi gibi gösteriliyor.

İHSAN AYDIN NE YAZDI?

İşte yazının o bölümü; “Bursa Büyükşehir Belediyesi iki davayı kısmen kaybetmiş. Bunlar da öyle ufak rakamlar değil. Biri 12 milyon diğeri 13 milyon Euro. Tahkim bu bedellerin yarısını, faizleriyle,5 milyon liraya tekabül ediyor. Güriş kesinleşen alacağını tahsil edemeyince bu kez de Bursa’daki tapu müdürlüklerine yazı yazarak Büyükşehir’in gayrimenkul satışlarından gelecek gelirine göz dikmiş. Büyükşehir en sonunda kaybedilmiş davanın bedelini ödemek için Güriş ile masaya otuyor. Geçtiğimiz aylarda varılan mutabakatla Güriş’e toplamda 9,5 milyon Euro ödenmesi konusunda uzlaşılıyor. Yani, Güriş dünkü kurla Bursa Büyükşehir Belediyesi’nden yaklaşık 43 milyon lirayı koparmış oluyor.

Uzlaşı protokolü eski Başkan Altepe görevden ayrılmadan önce Büyükşehir Belediye Meclisi’nde de onaylanıyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi Güriş ile varılan mutabakat gereği adı geçen şirkete toplamda 9,5 milyon Euro’luk ek ödemeyi 12 eşit taksitte yapmayı kabul ediyor. O rakam da aylık 800 bin Euro’ya tekabül ediyor. Açıkçası, Bursa’nın bütçesinden her ay kaybedilmiş bir uluslararası hukuk mücadelesi yüzünden 3,6 milyon TL çıkmış oluyor. Bu borç bir yılda bitecek. Ama bu nedenle Büyükşehir’in bazı yatırımları etkilenecek. Kaybedilen rakam, birkaç küçük ilçe belediyesinin bir yıllık bütçesine denk. Keşke Bursa kazansaydı. O para ile çok şeyler yapılabilirdi.”

ORTADA BİRŞEY YOK AMA…

Bir diğer holding gazetesi olan Bursa Hâkimiyet Gazetesi ise Okan Tuna imzasıyla yine Yıldırım Metrosu haberini manşete taşıdı. Tuna’nın haberini okuduğunuzda görevi bırakmak zorunda kalan Recep Altepe’nin büyük başarılara imza atarak Yıldırım metrosunu bir noktaya getirdiği ancak Altepe’nin ardından işin savsaklandığı algısına kapılıyorsunuz. Oysa geçen dönem Büyükşehir Belediyesi’nin büyük kaynak aktardığı bu gazetenin manşete taşıdığı haber bir algı operasyonundan ileri bir şey değil. Yıldırım metrosu için Altepe’nin yaptığı ortaya çıkan bir şey yok. Sözde kalmış bir iki açıklama dışında öne çıkan bir şey yok. Ama Okan Tuna’nın haberine baktığınızda sanki iş bitmiş ancak gelen yönetim bunu engellemeye girişmiş gibi bir algı var.

OKAN TUNA ALGI OLUŞTURUYOR

Bakın Tuna ne diyor yazısında, “…Siyasi iradenin kararıyla merkezi yönetimin bütçesinden yapılacağı belirtilen bu büyük yatırım, Altepe döneminde gerçekleştirilen sondaj çalışmaları ile sınırlı kaldı. Bu projeye, iktidar milletvekilleri sahip çıkmadığı gibi, Ankara’daki takibi de yapılmadı. Üstelik; Bursa’ya acilen gerekli olan yatırımlardan biri olarak gösterilen Yıldırım metrosu projesi, göründüğü kadarıyla bu sondaj çalışmaları ile son buldu. Çünkü; Geçen hafta TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda görüşülen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 2018 yılı bütçesinde, Bursa’nın metro yatırımı yer almadı. Aralık ayında; TBMM Genel Kurulu’nda başlayacak olan 2018 yılı bütçe görüşmeleri öncesindeki komisyonda, bakanlık bütçesinde ulaştırma ve haberleşme yatırımları 144 milyar dolar olarak görüldü. Ancak, yatırımlarda Bursa görünmedi. Oysa; Bursa’daki mevcut raylı sisteme, İstanbul Caddesi’nde yapımı süren inşaat ve Yıldırım’da planlanan bu metro inşaatı da ilave olduğunda, Bursa’da toplam 60 km’lik bir raylı sisteme ulaşılması planlanıyordu. Bu durum; Bursa için şimdilik bir hayal kırıklığı olarak görülürken, Yıldırım metrosunun başlayabilmesi için geriye tek bir çözümün kaldığı görülüyor ki, o da siyasi irade tarafından merkezi hükümetin 2018 yılı bütçesinde kalemler arasında oynama yapmak. Aksi halde, kentin doğu etabının metro inşaatı bir başka bahara kalmış görünecek.”

AKTAŞ’A OPERASYON ÇEKİLİYOR

Sonuç olarak Altepe döneminde büyük kaynakların aktarıldığı Bursa holding medyasının Alinur Aktaş’ın göreve gelmesiyle keyfi kaçmış görünüyor. Belediyenin kaynaklarının kesilmesi korkusuna kapılan her iki yayın kuruluşu bir yandan algı operasyonu düzenlerken bir yandan da Alinur Aktaş’a aba altından sopa gösteriyor. Aktaş’ın da geçen dönem olduğu gibi kontrollerine girmesini istiyor. Bu operasyonlar önümüzdeki günlerde yenileri ile süreceğe benziyor.

 Fetih BAĞCI

 

İlginizi Çekebilir

İHL öğrencilerinden 15 Temmuz şehitleri için hatim

Bursa, Mustafakemalpaşa’da İmam Hatip Lisesi öğrencileri 15 Temmuz şehitleri için 250 hatim indirdi. Anadolu İmam ...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir