SON DAKİKA
Hava Durumu

Uludağ Üniversitesi'nde büyük dönüşüm!

Haber Giriş Tarihi: 21.12.2015 17:23
Haber Güncellenme Tarihi: 21.12.2015 18:23
Kaynak: Haber Merkezi
Uludağ Üniversitesi'nde büyük dönüşüm!
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katıldığı törenin açılış konuşmasını yapan Uludağ Üniversitesi Rektörü Yusuf Ulcay, kampüs yapılanmasına değindi.

Uludağ Üniversitesi Rektörü Yusuf Ulcay, bilgiyi üretime dönüştüren ve ekonomiye yön verenlerin küresel politikaları belirlediği bir dünyada olduğumuza işaret ederek, “Dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedefleyen Türkiye’nin geleceğini bilim merkezli inşa edeceğimiz bilincindeyiz. Bilim ve teknolojinin şekillendirdiği günümüz dünyasında yüksek kurumlarımız bu dinamizmin aktörü olmak zorundadır. Sizlerin vizyon ve liderliği sayesinde toplumsal ve kurumlar olarak ciddi bilinç oluştu. Önemli dönüşümleri imza atılıyor. Yeni dönemde biz de AR-GE yapan, proje üreten, sektörle işbirlikleri kuran üçüncü nesil üniversite kavramını benimsedik. Düşünen ve teknoloji üreten ilgili sektörlere transfer eden bir bilimsel üretim merkezi ve üniversite olma yolunda önemli reformlara imza atıyoruz. Üniversite olarak Bursa ve ülkemizin gelişimine daha fazla katkı koyma kararlılığındayız. Kendine farklı ve yeni ufuklar belirleyen Türkiye’nin ilk 10 yüksek öğretim kurumu hedefinde olan Uludağ Üniversitesi'ni kaliteli eğitim öğretim imkanlarına sahip, AR-GE ve araştırmayı teşvik eden, bilim dünyasına hizmet etmenin yanı sıra, iş dünyasının beklentilerine cevap veren nitelikli uluslar arası üniversite yapacağız” dedi.

"ŞEHRİN DİNAMİKLERİYLE İŞBİRLİĞİ HALİNDEYİZ"
Şehir dinamiklerinin tamamı ile bir araya gelerek beklentilerini aldıklarını anlatan Ulcay, “İş birliği alanlarını tespit ettik. Planlı kampüs yapılanması için üniversite tarihinde ilk olan master planımızı tamamlamak üzereyiz. Hayırsever iş adamları ve kurumların desteğiyle fakülte binalarını yeniliyoruz. Sosyal donatı alanlarının ek eğitim merkezi inşaatlarına başladık. 124 farklı ülkeden 2500 yabancı öğrencimiz bulunmaktadır. Uluslar arası öğrenci tercihlerinde başvuru sayımızı ikiye katladık. Yüksek lisans ve doktorada yüzde 251 artış sağladık. Ulutek’te yeni proje ile ulusal ve uluslar arası yeni yatırımcılarla üretim ve istihdam kapasitesini on kat arttırmayı hedefliyoruz. Kuluçka merkezlerinde pilot üretim tesislerine imkan tanıyacağız. Bilişim ve kompozit mükemmeliyet merkezleri teknoparka güç ve ayrıcalık katacaktır. Bursa’daki AR-GE birimi bulan şirketleri Ulutek’e çekmek için görüş alışverişinde bulunuyoruz. AR-GE merkezimiz için BUSKİ ve Marmarabirlik ile görüşmekte olup, ön mutabakatta bulunduk. Bilimsel araştırma projeleri yönergemizde değişikliğe gittik. Türkiye’nin uzay ve savunma sanayisi konusunda Bursa’nın dönüşümüne daha çok katkı için BTSO ve Büyükşehir ile işbirliği yaptık. Uzay ve havacılık kampüsünü kazandırmak için yola çıktık. 900 metrelik pisti Büyükşehir belediyemiz ile anlaşarak 1800 metreye çıkartarak hazırlıyoruz. Pistimiz Uludağ Üniversitesi'nde başlangıçta montajı yapılan daha sonra imalatı yapılacak uçakların test alanı olacak. Eğitim uçuşları ve sivil havacılığa hizmet verilecektir. Örgün eğitimdeki öğrenci sayısını optimum rakamlara çekerek akademik kalitemizi yükseğe çekiyoruz. Kuruluş kararını aldığımız uzaktan eğitim merkezimizi önümüzdeki dönem hizmete alacağız. Meslek yüksek okullarında yeni süreç başlattık. Fiziki imkanlardaki gelişmeler, programlardaki güncellemeler ile iyi bir noktaya getiriyoruz. Uygulamalı programların ağırlığını arttırıp öğrencileri iş hayatına hazır hale getireceğiz” diyerek projelerinden bahsetti.

ÜNİVERSİTEYE CAMİ
İlahiyat Fakültesi’ne cami kazandırdıklarını kaydeden Ulcay, “Üniversite ve Bursa’ya yakışan cami. İnşallah cami açılışını da birlikte yapmak nasip olur. 2886 sayılı yasaya bir sosyal yaşam ve öğrenci merkezi inşa edeceğiz. 50 dönümlük alanın yer altında 3 bin araç kapasiteli otopark olacak. Öğrencilerimizin sosyal ve kültürel aktivitesi olanları öğrenci topluluk ofisleri öğrenci merkezi yer alacak. Meydanında ise öğrenci çalışan ve akademisyen ihtiyaçlarını karşılayan iş yerleri bulunacak. Yüksek lisans ve doktora bin konutluk lojman projemiz ile öğretim üyelerimize yönelik yeni lojman yapma çalışması başlattık. Sizlerin de desteğiyle başlattığımız projelerle üniversite birkaç yılda çok daha farklı örnek yaşam merkezi haline dönecektir” diye konuştu.
Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!