SON DAKİKA
Hava Durumu

TOFAŞ Ar-Ge'nin meyvesini yiyor

Doblo Amerika üretim başlangıç ve ihracat töreni, Başbakan Ahmet Davutoğlu ve Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın katılımıyla gerçekleşti.

Haber Giriş Tarihi: 03.12.2014 15:36
Haber Güncellenme Tarihi: 03.12.2014 16:36
Kaynak: Haber Merkezi
TOFAŞ Ar-Ge'nin meyvesini yiyor
Törende konuşan Başbakan Yardımcısı ve AK Parti Bursa Milletvekili Bülent Arınç, Tofaş’ın Demirtaş OSB’nin amiral gemisi olduğunu belirterek, “Bursa ekonomisine de çok şeyler kazandırmaktadır. Tofaş, binlerce ürünü ile hem ülkeye hem de Bursa’ya büyük değer kazandırıyor. Ben Demirtaş doğumluyum. Bu nedenle benim için çok değerli bir tören. Demirtaş halkı Bursa’nın güzel insanları gibi çok güzel insanlardır. Demirtaş’ta binlerce insan çalışıyor” dedi.
Bursa’nın hayırseveri çok olan bir şehir olduğuna vurgu yapan Arınç, “Bursa ticarette, sanayide, tarımda sosyal sorumluğu çok iyi biliyor. Özellikle bu eğitim konularında çok daha ileridedir. Bugüne kadar hayırsever vatandaşlarımızın eğitime kazandırdığı 382 milyonun üzerindedir. Tofaş, 6 milyon lira sarf ederek Nilüfer ilçesinde güzel bir okul yaptılar. Bunu yeterli bulmuyorum. Tofaş gibi bir devin başka sosyal sorumluk yapmasını da bekliyorum. Demirtaş’ın ihtiyacı olan Tofaş’ın isminin olacağı bir eserin kazandırılmasını istiyoruz” diye konuştu.

“DEMİRTAŞ OSMANGAZİ’DEN AYRILARAK İLÇE YAPILSIN”
Demirtaş Mahallesi’nin Osmangazi’den ayrılarak ilçe olması gerektiğini ifade eden Arınç, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bursa’nın nüfusu 3 milyona yakındır. Hükümet politikamız değişir de, benim siyaset hayatım yetişmezse, ilçe yapılması söz konusu olduğunda Demirtaş’ın Osmangazi’den ayrılarak ilçe yapılmasını tavsiye ediyorum. Eğer başka yerde ilçe yapacaksak ilk sırada mutlaka Demirtaş olsun. Bursa çalışanları konusunda öncüdür. Bursa’daki her türlü memnuniyetin her zaman yüksek olmasından dolayı memnuniyet duyuyoruz. Bursa’nın otomobilin yanı sıra, uzaycılık, savunma sanayisinde de güçlü olması gerekiyor. Tofaş’ın Bursa’da bu konuda öncü olduğunu biliyorum. Bursamız bugün ihracatıyla gurur duyduğu gibi uzay, savunma sanayi ve havacılıkta da lider olacağını umut ediyorum.”

“TOFAŞ AR-GE’NİN MEYVESİNİ YİYOR”
Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç ise, “Tofaş ülkenin otomobil sektörünün gelişimine öncü oldu. 2014 yılında 400 bin üretim kapasitesi, 600 bin kişilik çalışanıyla uluslararası pazarlara sürdüğü otomobillerle ülkemizi temsil ediyor. Doblo 2000 yılında pazara sunulduğunda Tofaş’a ait ilk yerli araç oldu. Tofaş’ın gerçekleştirdiği Ar-Ge çalışmaları kısa sürede meyvesini verdi. Araçlarımızı 80’den fazla ülkeye ihraç etmeye başladı. Yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Üç yeni binek araç projesiyle 1.4 milyar dolarlık yatırım ile üretime devam edeceğiz. Bu da Tofaş’ın başarısını ortaya koyuyor. Tofaş dünya otomobil fabrikaları arasında 6. sırada yer alıyor” dedi.
Türkiye’yi 2013 vizyonuna taşıyacak sanayi ve Ar-Ge gücünün her fırsatta vurgulandığını söyleyen Koç, “Koç topluluğu olarak ülkemizin geleceğe taşınmasında sorumluluk alıyoruz. Kurucumuz Vehbi Koç’un ülkem varsa bende varım felsefesiyle geleceğe yönelik yatırımlara devam ediyoruz. Doblo’nun bu yeni yolculuğunun ülkemize hayırlı olmasını diliyorum” diye konuştu.
“Doblo hem mevcut hem de temsil açısından önemli bir araç” diyen FCA EMEA Bölgesi Üretimden Sorumlu Başkanı Alfredo Leggero ise, “Yakın zamanda Tofaş sürdürülebilir bir yapıyı oturtmuştur. En üst düzey teknolojiyi biraraya getirmiştir. Tofaş özellikle Türkiye Cumhuriyeti’nin artmakta olan ihracatına önemli katkıda bulunmaktadır. Tofaş’ın ihracatı 22 milyon dolara ulaştı. FCA küresel şirketin üretimini sürekli arttırmaya çalışıyor. Türkiye’den Amerika’ya yapılacak Doblo ihracatı bizim stratejimizi de arttıracaktır. Bununla birlikte 22 milyon dolar ihracat artışı demektir. Türkiye’nin geleceği için bu ortaklığı devam ettirmeyi bekliyoruz. Küresel pazarın yanı sıra yerel pazarın da artmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.

“24 MİLYON DOLARLIK İHRACAT HEDEFLİYORUZ”
Tofaş CEO'su Kamil Başaran da, “Ürettiğimiz araçları dünyanın her yerine ihraç ediyor olmamız başarımızı perçinlemektedir. Ülkemizde Ar-Ge çalışmaları yok sayılacak durumda iken, 1990 yılında geleceğe yönelik çalışmalar yaptık. Tofaş Bursa fabrikası Ar-Ge merkezi olmuştur. Bugün Ar-Ge'mizde dünyaca ünlü 6 marka için modeller yetiştiriyoruz. Ar-Ge'ye yapılan yatırım ortalaması yüzde 4,5’lara ulaştı. Biz Türkiye’nin geleceğini inşa ediyoruz. İş güvenliği başarımızın da temel taşıdır” dedi.
Tofaş’ın başarı hikayelerinden en önemlisinin Doblo olduğuna dikkat çeken Başaran, “Doblo, ilk üretildiği yılda ihracat rekoru kırdı. 360 milyon dolarlık yatırımla 2013 yılında şimdiye kadar ürettiğimiz en sağlam Doblo’yu ürettik. Dünyanın en zor pazarlarından otomobilin doğduğu Amerika’ya pazarladık. Amerika’ya 175 bin adet Doblo pazarlayacağız. Bu dönemde yapacağımız 2 milyon dolarlık ihracat ile birlikte toplam 24 milyon dolarlık ihracat hedefliyoruz. En büyük sermayemiz onlar” diye konuştu.
Türk Metal İş Sendikası Başkanı Pevrul Kavral ise, tüm sektörlerin ekonomik büyüme için önemli olduğunu ifade ederek, “Ama reel sektör ekonominin dinamiğidir. İş tüketim ve ihracat bakımından otomotiv sektörü, reel sektörün başında ise otomotiv sektörü gelmektedir. Bu sektöre her şeye rağmen yatırım yapan iş dünyasını tebrik ediyorum” dedi.

ÜST DÜZEY GÜVENLİK TEDBİRLERİ ALINDI
Başbakan Davutoğlu’nun Bursa ziyareti sırasında üst düzey güvenlik önlemleri alındı. Yenişehir Havaalanı ile Tofaş fabrikası arasındaki yol güzergahında tüm yollar trafiğe kapatılırken, Tofaş fabrikasında kuş uçurtulmadı. Fabrika girişlerinde sıkı tedbirler alınırken, Tofaş fabrikası üzerinde mini helikopter sürekli uçuş yaptı.
Konuşmaların ardından Başbakan Ahmet Davutoğlu, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, FCA EMEA Bölgesi Üretimden Sorumlu Başkanı Alfredo Leggero ve Tofaş CEO'su Kamil Başaran ile birlikte Ram Promaster City adıyla piyasaya sürülecek olan yeni Doblo’yu imzalayıp, toplu fotoğraf çektirdikten sonra araçla birlikte sahneden indi.
Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!