Amberin Zaman'ın hedefinde Erdoğan vardı

Son.tv isimli sitenin yayınladığı özel haberine göre The Economist'in Erdoğan'ı sert şekilde eleştirdiği son sayısının arkasında Taraf ya

Amberin Zaman'ın hedefinde Erdoğan vardı
Son.tv isimli sitenin yayınladığı özel haberine göre The Economist'in Erdoğan'ı sert şekilde eleştirdiği son sayısının arkasında Taraf yazarı Amberin Zaman var.



İngiliz haber dergisi The Economist’in Gezi Parkı eylemleri üzerinden Türkiye’yi uluslararası arenada anti-demokratik bir ülkeymiş gibi gösterme gayretlerinin arkasında gazetenin Türkiye Temsilcisi Amberin Zaman’ın olduğu öne sürüldü.

SON.TV’den Ömer Adıyaman’ın edindiği bilgilere göre Türkiye’yi uluslararası arenada küçük düşürmek amacıyla başlatılan kampanyada The Economist Türkiye Temsilcisi ve Taraf Gazetesi Yazarı Amberin Zaman kullanıldı. Türkiye’ye olayları görüntülemek için gelen The Economist Dergisi’nin Dış Haberler Editörü Edward Carr ve Avrupa Editörü John Peet, Gezi Parkı eylemlerini The Economist dışında İngiliz haber ajanslarına provokatif bir dille servis etti. Her iki isme de Amberin Zaman rehberlik etti.

Gezi olaylarını kullanarak Türkiye’de bir ‘Türkiye Baharı’ yaşatmak için operasyon düğmesine basan lobi, The Economist’i bünyesinde barındıran yayıncılık kuruluşu Pearson ile anlaştı. Pearson grubunun üst düzey yöneticileri, The Economist’in Türkiye Muhabiri Amberin Zaman, Dış Haberler Editörü Edward Carr ve Avrupa Editörü John Peet’i görevlendirdi. Amberin Zaman’ın da içerisinde buluduğu bu ekip Türkiye’yi küçük düşüren kapak fotoğrafı ve dezenformasyonlarla dolu bir haber metni hazırladı. The Economist Dergisi, haberi yıldırım baskısı ile yayına verip Kuzey Amerika ve Asya kıtası dışındaki tüm ülkelere gönderdi.

The Economist, bu hafta Kuzey Amerika ve Asya kıtası dışındaki ülkelerde yayınlanan ‘worldwide’ baskısının kapağını Türkiye’de devam eden Gezi Parkı protestolarına ayırmış, kapak fotoğrafına ise Başbakan Tayyip Erdoğan’ı yüzü, eline de bir gaz maskesi montajlanmış bir ‘sultan’ fotoğrafı ile koymuştu. Kapakta üst başlık olarak "Demokrat mı sultan mı?" diye sorulurken alt başlık olarak da "Erdoğan ve Türk ayaklanması" deniyordu. Bu dergi, Kuzey Amerika ve Asya kıtası dışındaki ülkelerin tamamında yayımlandı.

Amberin Zaman, ekip arkadaşlarının hazırladığı haber The Ecomonist’te yayınlandıktan sonra çalıştığı ekibi onure eden yazıyı Taraf Gazetesi’nde 7 Haziran 2013’te yazdı. İşte Zaman’ın o yazısı:



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaynak: //www.son.tv/Ozel-Haber/the-ekonomistin-turkiye-operasyonu-desifre/haber-188647
Güncelleme Tarihi: 10 Haziran 2013, 14:52
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner22

banner19

banner24